Home

 

 

 

 

 

 

 

 

Op de site van de Gemeente Nijmegen ( http://www.nijmegen.nl/gns/no_index/iss/2012_TK/ ) kun je per stembureau in Nijmegen zien hoeveel mensen er wat gestemd hebben. Daar heb ik me net even een uurtje mee zitten vermaken.

In het stembureau in de school van mijn dochter heeft de PvdA gewonnen met een derde van het aantal stemmen. Veel allochtonen stemmen traditioneel PvdA, las ik vorige week zaterdag in de Volkskrant, dus dat klopt wel.

SP en VVD zijn ongeveer even groot in onze wijk (16%), en op de derde plaats eindigt niet onverwacht de PVV (12%). Geert, bij 122 ouders hier staat de koffie klaar als je langskomt.

Voor een katholieke school wordt er bedroevend weinig op CDA gestemd (4%). Ik denk dat die partij het toch moet hebben van oudere mensen en de boeren, en die heb je niet op onze school.

Van de bijna duizend (968 om precies te zijn, maar duizend rekent gemakkelijker) stemmers, hebben er vijftig Groen Links gestemd. Dat zijn natuurlijk alle juffen van de school, en ik.

Ik weet zeker dat ik me morgen op het schoolplein bij de ouders van kinderen uit de klas zal afvragen of zij een van de 122 zijn. Maar ik ga vooral op zoek naar die ene stemmer op de SOPN, de Soeverein Onafhankelijke Pioniers Nederland. Dat is vast de oprichter, daar ben ik wel benieuwd naar.

Geef een reactie

