Home

Wat Ad gebruikt, voor zijn huid, vraagt ze. Tja, wat niet? Er liggen op het moment zo’n twintig verschillende tubes, potjes en flesjes op de speciaal leeggeruimde kastplank in de bijkeuken. Alles waar maar zo weinig mogelijk geur- kleur- en smaakstoffen inzitten smeert hij op zijn huid, ter afwisseling van zijn cortisonen- en vitamine D- crème van de dokter. Of B. Of A, weet ik veel. Ik kan het niet meer bijhouden.
Dit jaar ben ik wel een paar illusies armer geworden, wat huidcrèmes betreft. Er is bijna niks waar geen overbodige rotzooi in zit. Van de apotheek krijgt Ad een simpele paraffine-vaselinezalf, waar alleen in zit wat er op staat. In de winkel kun je zoiets niet kopen. Daarnaast gebruikt hij graag een zuivere olie. Bijna niet te vinden. Zelfs als er ‘olie’ op het etiket staat, zit dat er vaak niet in. Vloeibare paraffine plus troep is het.
Zelf heb ik al mijn bodymilk en dergelijke ingeruild voor een simpel flesje amandelolie. Werkt net zo goed, heeft Ad voor me uitgetest.

Maar wat is die kruidige, medicinale geur dan die ze steeds vaker bij me ruikt? En laatst rook ze het ook bij Jonna. En ons huis ruikt er ook naar, vindt ze. Ja, alles zal wel onder die zalf zitten, je weet wel, hoe heet dat spul… Medelijdend kijkt de buurvrouw me aan. Cortisonenzalf ruikt nergens naar, en de rest is ook geurloos, antwoord ik haar. Dus wat ruikt ze dan toch in hemelsnaam? Sensatie, denk ik.

One thought on “Medelijden

  1. ja wij weten er alles van…hier staat ook een hele winkel…momenteel wordt er gesmeerd met uierzalf/creme voor handen en voeten…benen die verschrikkelijke cetomacrogol,weet je wel die waar je vanover je nek gaat,maar volgens Leo het beste voor zijn benen….verder vaseline/parafine voor de rest en babyolie is de oplossing voor zijn gezicht en hals….met Leo gaat het stilaan wat beter…we hopen met Ad ook…liefs uit het Zuiden.

Geef een reactie

