Home

Vandaag heb ik iets te vieren: mijn ouders lezen voor het eerst mee op deze blog (welkom, pap en mam). Dit is het bewijs voor de grote acceptatie van internet in ons dagelijkse leven. Mijn vader wil alleen nog niet meedoen aan allerlei ‘social media’, omdat hij bang is voor cookies en spam (bijna een volledige maaltijd) op zijn harde schijf, en geef hem eens ongelijk. Maar het werd nu een beetje gênant dat op familiefeestjes iedereen meer van me wist dan zij.

Dus je begrijpt: dat wordt zelfcensuur. Kon ik tot nu toe ‘vergeten’ dat diverse tantes en buurvrouwen al sinds het begin op mijn Hyvespagina meelezen en zo wel een heel intiem beeld van me kunnen krijgen; als je bloedeigen ouders je blog in hun favorietenlijst hebben staan, kun je verhalen over nachtelijke uitspattingen met veel drank, drugs en sex wel vergeten, anders staat een uur na publicatie je moeder op de stoep.

Vandaar dat ik ineens Roomser zal zijn dan de paus, en voornamelijk zal posten over mijn intellectuele gedachtegoed. Je bent gewaarschuwd.

One thought on “paps en mams op het internet

  1. Haha, als de paus (en waar hij voor staat) je referentiekader is, mag je je juist meer uitspattingen veroorloven 😀

    Meneer-vader-van-Mirjam, cookies en zo zijn wel goed te weren, hoor 😉
    Ondanks dat ik gewend ben dat mijn vader al jaren mailt en meeleest, vind ik het toch dapper dat wat ‘oudere’ mensen alsnog de grote sprong naar internet wagen. Mijn complimenten!

    Hartelijke groet,
    Marjolein (meelever & -lezer)

Geef een reactie

