Home

Ja, ik heb weer een klok horen luiden en ik doe net alsof ik weet waar de klepel hangt. In de homeopathie is de belangrijkste wet die van de gelijksoortigheid (gelijkvormigheid?). Dat wil (ongeveer) zeggen, dat als je ergens last van hebt, je dit kunt bestrijden door een minimale hoeveelheid van deze zelfde ziekte tot je te nemen (maar dan in iets andere vorm, maar nu wordt het wel hogeschoolniveau).
Zo bestrijd ik al mijn leven lang de veel te zoete smaak van een bak vanillevla, door er nog een schep suiker of jam doorheen te gooien. Echt, het helpt!
Maar het mooiste voorbeeld vind ik de combinatie muziek en stemming: er gaat niks boven droevige muziek, als je je niet helemaal in je hum voelt. “Is jouw leven een tranendal? HET KAN NOG VEEL ERGER!”
(overigens gaat het best goed met mij, hoor 😉

5 thoughts on “wet van de gelijksoortigheid?

  1. O ja, het kan altijd erger en zeker met de juiste muziek! Heerlijk, he? 😉

    Homeopathie, ja. Mijn schildklier is 5 of 6x op hol geweest voordat hij met een radioactief slokje werd uitgeschakeld. Maar die ene keer dat ik door een homeopaat werd behandeld, ben ik het langst klachtenvrij geweest …
    Het is de moeite van het proberen zeker waard! Veel succes!

    Hartelijke groet,
    Marjolein

  2. De zieke man heeft vannacht, na lang aarzelen, de eerste dosis medicijn onder zijn tong laten smelten. Ik hou je op de hoogte van het resultaat.

    • Soms ben ik wel van de dichterlijke vrijheid, maar in dit geval schrijf ik de waarheid, de hele waarheid, en niks dan de waarheid, zo helpe mij god almagtig (Brabantse Katholieke ‘g’).
      Probeer het maar eens, het is heerlijk. Onee, ze missen natuurlijk vanillevla in de Franse super (hyper!) markt… 😉

Geef een reactie

