Home

Het kan aan mijn focus liggen, maar waarom zie ik zo veel bierblikjes aan de kant van de weg? Ik loop door een agrarisch gebied, de enige zichtbare mensen zijn boeren die in deze regen maar een beetje aan hun afrasteringen staan te kloten, en toch is de berm bezaaid met blikjes Schultenbrau en ander goedkoop ‘eigen merk’ bier. Nooit Heineken of Grolsch.
In de stad zie ik de blikjes ook vaak liggen, in het park bijvoorbeeld, maar ik ga er dan altijd van uit dat dat het werk is van alcoholistische daklozen of indrinkende jongeren. Die zul je tussen de weilanden toch niet hebben?
Ik kan er niks aan doen, maar als ik zo’n raadsel op mijn pad tegenkom, verdwijn ik in overpeinzingen over brave huisvaders die hun behoefte aan alcohol verborgen willen houden voor hun egaa, en die ’s avonds, tijdens het blokje om met de hond stiekem twee meegesmokkelde halveliterblikken bier achteroverslaan en dan ‘helemaal opgeknapt’ weer thuiskomen.
Ben ik nou gaan wandelen om daarover na te denken?

Geef een reactie

