Home

“Ah, je gaat lekker een weekje op vakantie?”
“Nou, nee, ik ga lekker werken.”
“Ow. Neem je je dochter gezellig mee?”
“Nou, nee, het was juist de bedoeling dat ik niet hoef te moederen.”
“Ah, dan ga je zeker gezellig afspreken met oude vriendinnen?”
“Neuj. Lekker niemand zien.”
“???”

Ik zie de vertwijfeling op de hoofden van mijn gesprekspartners. Ik laat mijn man en dochter vrijwillig in de steek, om in mijn eentje op het Brabantse platteland te gaan zitten. Mijn dochter is pas vijf (die kan toch niet zonder moeder?!) en mijn man is ziek (die kan je toch niet alleen laten?!). Ik heb geen lijsten vol met kinder-planning achtergelaten en de vriezer zit ook niet vol met maaltijden. Dat kunnen ze prima zelf.

Ik ben niet onmisbaar! Een heerlijk gevoel. Nu eens een weekje alleen maar naar mijn eigen gedachten luisteren (die kan ik regelmatig niet meer verstaan, omdat ze niet boven zorgtaken, schattig kindergeklets en schoolschema’s uitkomen). Een boek achter elkaar uitlezen. De door mijn moeder liefdevol in de vriezer gestopte eenpersoonsmaaltijden (zij wel!) verorberen. Niet steeds op mijn horloge kijken. Uitslapen.

2 thoughts on “weekje alleen

  1. Lekker meid! En ook goed voor de vader-dochterband, dus een win-win situatie 😉 En bij terugkomst is iedereen ook weer blij, dus geniet ervan.

Geef een reactie

