Home

Het is dat ik gisteren zin had om een blaadje te kopen en voor de verandering eens een HP de tijd kocht omdat ik alle andere leuke blaadjes al gelezen had. Het is dat vanochtend de zon heel fijn in de voorkamer scheen en ik het koud had in de achterkamer. Het is dat er vanochtend een column over de TNT in de nrc-next stond.
Anders had ik nooit nog wat gesurfd op het internet, in onze voorkamer (want achter kan ik niet aan de kabel en ons draadloos internet is tijdelijk uitgeschakeld). Dan was ik nooit op het idee gekomen om een oud stukje over TNT, dat ik ooit naar nrc-next had gestuurd en dat nooit gepubliceerd is omdat het naar hun mening meer een reportage in de dop was dan een opiniestuk, om dat stukje dus naar HP de tijd te sturen. Dan had ik dus nooit binnen een half uur een enthousiaste mail terug gehad van de hoofdredacteur van HP de tijd, met de opdracht er een verhaal van te maken. Zoals nu! Wat een toeval…

5 thoughts on “Toeval

  1. Dankjewel, Marjolein. heb het stuk net opgestuurd, een uur voor deadline. Nu maar afwachten of ze het echt plaatsen (en dus betalen)… Maar er is al een fotograaf hierheen gekomen en die zal ook niet voor niks gewerkt willen hebben…
    Ik vind het maar weer spannend, allemaal.

  2. Dan zit het wel goed, denk ik zo. Fotografen zijn duur en die komen inderdaad nooit zomaar, die worden gestuurd.

    Ik ben heel benieuwd of het geplaatst gaat worden, maar ik denk het wel.
    Toeval – ik geloof er niet in. Dingen gaan zoals ze moeten gaan. Ik noem het karma.

    Het is je zeer gegund, ik kijk uit naar een berichtje over plaatsing (en naar het stuk zelf)!

  3. Karma betekent voor mij dat ieder krijgt wat hem of haar toekomt, en dit komt jou toe. Dat is toch alleen maar fijn?

    Ik heb voor volgende week een klusje 😉 Mijn eerste ‘echte’.
    Ergens in de afgelopen 3 jaren is mijn karma ook veranderd en keert alles ten goede.
    Dat maakt me blij en daardoor word ik productiever. Zo werkt dat kennelijk.
    Karma is erg prettig en een goed woord! 🙂

    Weet je intussen al meer?

Geef een reactie

