Home

Wat kan ik beter doen?
Acht keer twee uur in een zaaltje gaan zitten met twee schoolvertegenwoordigers, drie mensen van een bij school betrokken maatschappelijke organisatie, twee mensen van weer een andere organisatie, een ingehuurde voorzitter en drie ouders, waarvan er twee in de OR of MR zitten, om te luisteren naar een uiteenzetting over ouderbetrokkenheid en er vervolgens over te brainstormen hoe je die betrokkenheid kunt vergroten, bijvoorbeeld door het organiseren van feestjes met heel veel eten – want die allochtone mensen houden altijd zo van eten-, terwijl ik denk dat je gewoon een lijst in de klas moet hangen met taken zoals het schoonmaken van speelgoed na elk seizoen, het vegen van het schoolplein, het meegaan met uitstapjes, waar ouders zich verplicht op in moeten schrijven in het kader van eerlijk zullen we alles delen, want laten we eerlijk zijn: dat ouderbetrokkenheidsvergrotingsplan wat er na deze branstormsessies moet komen is niets anders dan een verkapte schreeuw om hulp, sinds je als leerkracht meer tijd kwijt bent met het invullen van behandelplannen dan dat je aan de kinderen kunt besteden, zodat er niemand meer is voor bovengenoemde taken,
OF zal ik gewoon die tijd besteden aan het helpen met aan- en uitkleden, snotneuzen vegen, bloedneuzen stelpen en stukjes appel uitdelen bij de kleutersportles, zoals ik elke week al doe?

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s