Home

Het is de tijd van persoonlijke ontboezemingen. Op Facebook, Hyves, Twitter en nu zelfs op LinkedIn zet iedereen de hele dag zijn persoonlijke meningen en ervaringen online. Zelfs politici vinden dat de kiezer zit te wachten op hun persoonlijk commentaar vanuit de Tweede kamer.
In kranten en tijdschriften wordt hier vrolijk aan meegedaan. Nooit zo veel verhalen ‘uit eigen ervaring’ gelezen als de laatste jaren. En ik kan het weten, want ik verdien mijn geld ermee.
Het valt me op dat de meeste (vrouwen-) tijdschriften tegenwoordig gevuld zijn met verhalen van de journalist in kwestie. Met als gevolg dat de lezer het idee krijgt dat tegenwoordig iedereen thuis werkt, met een eigen bedrijfje ‘in de communicatie’. Ik denk wel eens dat die tijdschriften ook alleen gelezen worden door vrouwen die thuis ‘werken’, met een eigen bedrijfje in de communicatie. Ik persoonlijk lees al zo verschrikkelijk veel tijdschriften, dat daar alleen al een middelgrote uitgeverij van kan overleven. Typisch geval van een bedrijfstak die zichzelf in stand houdt.

Geef een reactie

